Sävelsirkku pähkinänkuoressa

Ikääntyneet ovat kokoontuneet yhteen ympyrän muotoiseen piiriin ja pitävät toistensa käsistään kiinni kädet ylös nostettuina.
Sävelsirkku-ryhmä Puotilassa 2000-luvun alkupuolella.

TUTKITTU JA TESTATTU MENETELMÄ HYVINVOINNIN EDISTÄMISEEN

Sävelsirkku kehitettiin alun perin Vanhustyön keskusliiton kanssa. Menetelmän kehitystyötä on jatkettu jo 20 vuotta. Sävelsirkku yhdistää nyt ainutlaatuisella tavalla työvälineet, toimintamallit ja sisältöpalvelut samalle pilvialustalle.

SISÄLTÖARKISTO & PÄIVITTÄISET TYÖMALLIT & SUUNNITTELUTYÖKALU

Sävelsirkussa eletty elämä on tärkeä elementti vaikuttaviin kohtaamisiin ikääntyneiden ja heidän hoitajiensa välillä. Palvelu tuo ryhmätoimintaan joka päivä vaihtuvat, monipuoliset ideat ja sisältöehdotukset kuntouttavan ja kulttuurisen toiminnan järjestämiseen. Ajankohtainen ja jatkuvasti uusiutuva sisältö; musiikit, yhteislaulut, luontoaiheet, hengelliset sisällöt, pelit, tietovisat, liikunnat, muisteluohjelmat ja kuvat löytyvät kaikki samalta digitaaliselta alustalta. Sisältöä päivitetään säännöllisesti suomen- ja ruotsinkielisin ohjelmin. Sävelsirkusta löytyvät myös työvälineet, joilla Sävelsirkun käyttäjät voivat itse osallistua sisällön tuottamiseen muistoillaan.

Kuvassa on kolme laitetta: tabletti, matkapuhelin ja kaiutin. Tabletin ja puhelimen näytöllä näkyy Sävelsirkun järjestelmä.

HELPPOKÄYTTÖINEN PILVIPALVELU KASVOKKAISEEN KOHTAAMISEEN

Helppokäyttöinen selainpohjainen käyttöliittymä toimii tietokoneilla, televisiolla, tableteilla ja älypuhelimilla. Sävelsirkun käyttöön ei tarvita televisioon liitettäviä laitteita. Tämän vuoksi palvelua voidaan käyttää joustavasti eri paikoissa; yhteisissä tiloissa, asukkaiden huoneissa tai vaikkapa ulkona terassilla. Sävelsirkku on menetelmä, jossa henkilökunta ja asukkaat kohtaavat toisensa kasvokkain. Katseen suunta ryhmässä on toisiin osallistujiin, ei teknisiin laitteisiin. Sävelsirkku-menetelmässä korostuu asiakkaiden tunnemuistin aktivoiminen ja henkilökunnan keskeinen rooli vuorovaikutuksen synnyttämisessä.

HYVÄ HOIVA NÄKYVÄKSI

Sentinan palveluiden avulla voidaan tuoda hyvä hoiva näkyväksi. Järjestelmä tuottaa käyttöraportteja automaattisesti tiedolla johtamiseen ja toiminnan läpinäkyväksi tekemiseen. 
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram